U prethodnom periodu su se desile znatne promene u politici, nauci i tehnologiji, koje su imale i veliki uticaj na polje nekretnina. U centar dešavanja se pojavila tehnologiija, implicirajući na razvoj velikog broja startup-ova. Sam napredak tehnologije je otišao korak dalje sa tendencijom daljeg otvaranja mogućnosti za poboljšanje poslovanja u budućnosti. Napredak u oblastima veštačke inteligencije i pojava Bitcoin-a imaju dalekosežan uticaj u razvoju mnogih industrija. Kako bi se potvrdio ovaj trend, treba se fokusirati na sektor nekretnina gde tehnologije otvaraju nove horizonte i menjaju pravila, dajući profesionalcima nove mogućnosti za uspeh.

Dronovi predstavljaju jedan od najznačajnijih proizvoda novih tehnologija još od pojave interneta, a koji vrše uticaj posebno na marketing nekretnina. Za početak, omogućavaju ekspertima da inkorporiraju bitne fotografije i video ture na sajtovima za oglašavanje istih. Kako internet predstavlja jedan od osnovnih alata pretrage, skretanje pažnje interesenata zahteva impresivne i detaljne slike. Dronovi mogu inicijalno biti korišćeni kao leteće kamere za stvaranje fotografija i video snimaka. Fotografi nekretnina mogu koristiti ove pogodnosti kako bi stvorili snimke okruženja oko objekata i sveobuhvatne snimke eksterijera nekretnina (360 stepeni). Dronovi dodatno omogućavaju ekspertima da prikažu virtualne ture, pri čemu štede vreme kupcima, prodavcima i agentima, a takođe otvaraju mogućnosti potencijalnim kupcima koji ne žive na datom području/lokaciji.

Dodatno, istraživanja su pokazala da „milenijalci“ i „generacija Y“ predstavalju najširu grupu kupaca. Oblast nekretnine nastoji da postane sve više prijateljski nastrojena „milenijalcima“ u predstojećim godinama, što se posebno odnosi na širu upotrebu mobilnih telefona u date svrhe. „Milenijalci“ za razliku od ostalih starosnih grupa sve više vremena provode koristeći svoje telefone, oslanjajući se na iste kako bi završili svoje poslove. Uspešni procenitelji i brokeri će biti isključivo oni koji podržavaju prethodno navedeno i koji omoguće Klijentima da pristupe svim informacijama koje su im potrebne preko mobilnih telefona, uključujući svu neophodnu dokumentaciju. Akcenat na upotrebi telefona u ovom sektoru će postati neminovan.

Takođe, predviđanja naglašavaju da će veštačka inteligencija imati znatan uticaj na oblast nekretnina. Prilikom utrživosti nekretnina, ljudi donose neke od najznačajnih životnih odluka, te samim tim čitav proces može biti zahtevan i često zbunjujuć. Iz istog razloga jako je važno da procenitelji i drugi profesionalci na polju nekretnina odgovaraju na pitanja na vreme, pri čemu ovo generalno predstavlja veliki utrošak celokupnog efektivnog rada. Računarski programi poput „Chatbot“-a, koji su podržani veštačkom inteligencijom, predstavljaju rešenje na odgovore na pitanja i automatizaciju razgovora sa Klijentima, oslobađajući ljudsko vreme za rešavanje kompeksnijih problema. Veštačka inteligencija utiče na ekonomiju šireći opseg potencijalnih mogućnosti, što znači da profesionalci na polju nekretnina mogu pružiti pažljivu, praktičnu i kvalitetnu uslugu Klijentima po niskim cenama.

Prilikom procene vrednosti skladište se velike količine podataka. Ovi podaci su od velike vrednosti stručnjacima koji ih mogu koristiti da dobiju detaljne informacije o Klijentima, da razumeju kretanja na tržištu i poboljšaju efikasnost. Skladištenje velikih podataka unapređuje polje nekretnina tako što ih čini transparentnim široj grupi korisnika. Izveštaji o procenama vrednosti, cene nekretnina i demografski podaci na taj način mogu biti jednostavno dostupni i analizirani kako bi se dobile što tačnije i objektivnije procene vrednosti. Povećana transparentnost će na isti način promovisati bolje donošenje odluka i pojednostaviti proces prodaje, čineći ga značajno efikasnijim.

Sve većim napretkom tehnologije, redefiniše se razmena novca, što ima značajan uticaj na polje nekretnina. Bitcoin je popularan kao kriptovaluta koja će u budućnosti pomoći jednostavnijem investiranju u nekretnine. Sve više Klijenata je zainteresovano za plaćanje kriptovalutama, što dovodi do prihvatanja bitcoin-a kao osnove za dalje stvaranje konkurentske prednosti. Takođe, javljaju se i pogodnosti koje omogućavaju zakupcima i zajmodavcima da plaćaju i primaju zakupninu u Bitcoin-ima.

Pored bitcoin-a, blockchain tehnologije vode napred sektor nekretnina na drugačiji način. Ovo bi moglo uticati na multilisting kompanije (MLS), u smislu unapređenja načina razmene podataka o nekretnina, formiranjem decentralizovanog sistema kojim se omogućava pristup ažuriranim informacijama o nekretninama u realnom vremenu na najbolji i najbrži mogući način. Najzad, blockchain tehnologija bi obezbedila nove načine provere identiteta pri transakciji nekretnina, ubzala procese i minimizirala rizike.

Pozitivni tehnološki produkti kompanija koji se ulažu u polje nekretnina, podatke i vizualizaciju doprineće kontinuiranom rastu i razvoju sektora. Uspešne promene dramatično povećavaju svest vlasnika nekretnina i pružalaca usluga na važnost tehnologije. Probuđena svesti u kombinaciji sa željama da se ulaže u nove tendencije razvoja vodi ka formiranju velikog broja uspešnih kompanija koje mogu da eskaliraju čak i mnogo brže od svojih prethodnika.

 

(izvor: datainvestment.rs)